czwartek, 16 lipca 2015

[ przepyszne batoniki/ciasteczka muesli ]

Kto lubi podżerać słodycze ręka do góry! No niestety moja ręka wzniosła się w ekspresowym tempie. Nie ma co ukrywać, że lubię zjeść :) Jedzenie jest czymś co mnie uspokaja i zapełnia mój czas. Lubię jeść, gdy oglądam film, czytam książkę czy krążę po internecie. Czasem padało na tabliczkę czekolady, czasem na jakieś ciasteczka czy ciasto. Od zawsze lubiłam sama przygotowywać różne ciasta i desery. Jakiś czas temu mama podsunęła mi mega szybki przepis na batoniki a właściwie ciasteczka muesli. Kto lubi tego typu rzeczy zapraszam do zapoznania się z przepisem i wypróbowania, bo samo przygotowanie to tylko chwilka :-)



Składniki:
20 dag krówek mlecznych
1/4 kostki masła
2 szklanki płatków owsianych
1 szklanka pestek słonecznika łuskanego
1 szklanka różnych "ulubionych inności" - u mnie dobrze sprawdziły się jagody goji, nasiona chia, sezam
1 łyżka kakao


Wykonanie:

W garnku rozpuścić masło i krówki. Dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać. 

Kolejny etap każdy dostosowuje do możliwości swojej lodówki. Ja na blaszce z piekarnika rozłożyłam folię spożywczą, wyłożyłam masę, uformowałam ok 1 cm zbity placek. Potem przykryłam kolejną warstwą folii spożywczej i poprzez folię plastikowym nożem pokroiłam na mniejsze kawałki (jak poniżej na zdjęciu)


Tak przygotowane ciasteczka wstawiłam do lodówki do schłodzenia. W międzyczasie wyszłam na spacer z Laurą i wróciłam po ok 2 godzinach. Wtedy ciastka już były schłodzone. Wyjęłam je z lodówki, zdjęłam folię i porozłamywałam na kostki.


Ważne, aby przechowywać je w lodówce :-)

prawda, że proste?

smacznego!

pozdrawiam,
diabelnieanielska

.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. 
Przeczytałaś/eś? Spodobał Ci się mój post? Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz