poniedziałek, 9 marca 2015

[ szybka zapiekanka z patelni, czyli wspomnienia studenckich czasów ]

Czasy studenckie jak wiadomo przeważnie nie obfitują w dania jak z restauracji :-) Ja, będąc na pierwszym roku studiów, często szykowałam sobie właśnie taką zapiekankę z patelni. Jest prosta, szybka i smaczna, co w przypadku zapracowanego studenta sprawdzało się znakomicie. Obecnie przygotowuję ją jak na prawdę nie mam ani żadnego pomysłu na obiad lub kolację ani siły by stać w garach i cokolwiek szykować. Mąż ją uwielbia, ja zresztą też :-)



Składniki na jedną studencką porcję w wersji na "bardzo szybko":
makaron (świderki, kokardki lub inny wg uznania) 
1 mała cebula
kawałek kiełbasy (ja wybieram przeważnie chudą z kurczaka)
ketchup
starty żółty ser
przyprawy i zioła


Przygotowanie:
Gotujemy makaron, cebulę siekamy w piórka, kiełbasę kroimy w większą kostkę. Cebulę podsmażamy na szklisto, dodajemy kiełbasę i całość "rumienimy". Dodajemy ugotowany makaron i "zapiekamy" na patelni do przegryzienia się smaków. Na sam koniec dodajemy sos w postaci ketchupu w ilości takiej, żeby cała zapiekanka była kleista. Przyprawiamy (ja najczęściej dodaję sól, pieprz, bazylię). Wykładamy na talerz i posypujemy startym serem. 

et voila!

W wersji "na bogato" możemy dodać do zapiekanki pokrojoną w kostkę paprykę, kilka pieczarek lub inne dodatki, które lubimy :-)

Smacznego!
diabelnieanielska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz